Privacy- en cookieverklaring
Privacy- en cookieverklaring Toppr B.V.
1 januari 2025
Uw privacy is voor Toppr B.V. van groot belang. Wij houden ons dan ook aan de relevante wet- en regelgeving over privacy, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (verder: AVG). Dit betekent dat wij:
- Onze doeleinden duidelijk vastleggen, voordat wij uw persoonlijke gegevens verwerken, via deze privacyverklaring;
- Zo min mogelijk persoonlijke gegevens opslaan en enkel de gegevens die nodig zijn voor onze doeleinden;
- Expliciet toestemming vragen voor de verwerking van uw persoonlijke gegevens, mocht toestemming verplicht zijn;
- Benodigde beveiligingsmaatregelen treffen om uw persoonlijke gegevens te beschermen. Wij leggen deze verplichtingen ook op aan partijen die persoonsgegevens voor ons verwerken;
- Uw rechten respecteren, zoals het recht op inzage, correctie of verwijdering van uw bij ons verwerkte persoonsgegevens.
Uw gegevens zijn veilig bij ons en wij zullen deze gegevens altijd netjes gebruiken. In deze privacyverklaring leggen we uit wat wij bij het bedrijf Toppr B.V. allemaal doen met informatie die wij over u te weten komen.
Als u vragen heeft of wilt weten wat wij precies van u bijhouden, neem dan contact op met Toppr B.V.
Rechtsgronden voor verwerking
Volgens de AVG moet elke verwerking van persoonsgegevens gebaseerd zijn op een rechtmatige grondslag. Voor onze verwerkingen hanteren wij de volgende grondslagen:
- Toestemming: bijvoorbeeld voor onze nieuwsbrief en het bewaren van sollicitatiegegevens langer dan 4 weken.
- Uitvoering van een overeenkomst: voor het bemiddelen tussen werkzoekenden en werkgevers.
- Wettelijke verplichting: bijvoorbeeld voor belastingwetgeving en andere juridische verplichtingen.
- Gerechtvaardigd belang: zoals het verbeteren van onze dienstverlening via analytische cookies, waarbij we altijd een zorgvuldige afweging maken tussen onze belangen en uw privacyrechten.
Sollicitaties
Zodra u via onze website solliciteert op een van de vacatures worden uw gegevens opgenomen in onze Werving & Selectie tool. Het gaat hierbij om de volgende gegevens:
- NAW gegevens, e-mailadres en andere contactgegevens;
- Curriculum Vitae (CV), informatie over opleiding, stages en werkervaring;
- Motivatiebrief, informatie over referenties of getuigschriften;
Tijdens het online sollicitatie proces vragen wij u actief of wij uw gegevens, omwille van het sollicitatieproces, maximaal 12 maanden mogen bewaren (opt-in). Na deze 12 maanden worden uw gegevens automatisch verwijderd. Indien u geen toestemming verleent hanteren wij een bewaartermijn van maximaal 4 weken. Wij gebruiken sollicitatiegegevens nooit voor iets anders dan het sollicitatieproces.
Verzenden van nieuwsbrieven
Wij hebben een nieuwsbrief en u wordt alleen met uw toestemming toegevoegd aan de lijst van abonnees. In de nieuwsbrief leest u nieuwtjes, tips en informatie over onze dienstverlening. Hiervoor gebruiken wij uw:
- E-mailadres
Dit doen wij op basis van uw toestemming. Wij bewaren deze informatie, totdat u het abonnement opzegt.
De nieuwsbrief wordt 1 keer per half jaar per mail verstuurd. Het abonnement op de nieuwsbrief kunt u op ieder moment opzeggen. Iedere nieuwsbrief bevat een afmeldlink.
Contactformulier
Met het contactformulier kunt u ons vragen stellen of aanvragen doen. Hiervoor gebruiken wij uw:
- Telefoonnummer
- E-mailadres
Deze hebben wij nodig vanwege het contract dat we met u sluiten. Wij bewaren deze informatie, totdat we zeker weten dat u tevreden bent met onze reactie.
Verstrekking aan andere bedrijven of instellingen
Met uitzondering van de partijen die nodig zijn om de hierboven genoemde diensten te leveren, geven wij uw persoonsgegevens onder geen voorwaarde aan andere bedrijven of instellingen, behalve als wij dat wettelijk verplicht zijn (bijvoorbeeld als de politie dat eist bij een vermoeden van een misdrijf).
Statistieken
Wij houden statistieken bij over het gebruik van ons bedrijf.
Cookies
Ons bedrijf gebruikt cookies. Cookies zijn kleine bestandjes waar we informatie in kunnen opslaan, zodat u die niet steeds hoeft in te vullen. Maar wij kunnen er ook mee zien dat u ons weer bezoekt.
U kunt via uw browser het plaatsen van cookies uitschakelen, maar sommige dingen van ons bedrijf werken dan niet goed meer.
Met andere bedrijven die cookies plaatsen hebben wij afspraken gemaakt over het gebruik van de cookies. Toch hebben wij geen volledige controle op wat zij zelf met de cookies doen. Lees dus ook hun privacyverklaringen.
Google Analytics
Wij gebruiken Google Analytics om bij te houden hoe bezoekers ons bedrijf gebruiken. Wij hebben Google niet toegestaan de verkregen Analytics informatie te gebruiken voor andere Google diensten. Wij laten Google de IP-adressen niet anonimiseren.
Beveiliging
Beveiliging van persoonsgegevens is voor ons van groot belang. Wij zorgen dat uw gegevens bij ons goed beveiligd zijn. Wij passen de beveiliging steeds aan en letten goed op wat er mis kan gaan.
Datalek procedure
Wij nemen de beveiliging van persoonsgegevens serieus. Mocht er onverhoopt toch een datalek plaatsvinden, dan hebben wij hiervoor een meldingsprocedure. Als wij ontdekken dat er mogelijk een datalek heeft plaatsgevonden, beoordelen wij de ernst hiervan. Bij een ernstig datalek met risico voor uw rechten melden wij dit binnen 72 uur bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Als het datalek ook een hoog risico vormt voor uw privacy, informeren wij u hierover. Wij documenteren alle datalekken en de genomen maatregelen.
Wijzigingen in deze privacyverklaring
Wanneer ons bedrijf wijzigt, moeten wij natuurlijk ook de privacyverklaring aanpassen. Let dus altijd op de datum hierboven en kijk regelmatig of er nieuwe versies zijn. Wij zullen ons best doen wijzigingen aan u door te geven.
Uw rechten
Als u vragen hebt of wilt weten welke persoonsgegevens wij van u hebben, kunt u altijd contact met ons opnemen. Zie de contactgegevens hieronder.
U hebt de volgende rechten:
- Uitleg krijgen over welke persoonsgegevens wij hebben en wat wij daarmee doen;
- Inzage in de precieze persoonsgegevens die wij hebben;
- Het laten corrigeren van fouten;
- Het laten verwijderen van verouderde persoonsgegevens;
- Het laten overdragen van persoonsgegevens aan een andere partij;
- Intrekken van toestemming;
- Een bepaalde verwerking beperken;
- Bezwaar maken tegen een bepaald gebruik.
Let op dat u altijd duidelijk aangeeft wie u bent, zodat we zeker weten dat wij geen gegevens van de verkeerde persoon aanpassen of verwijderen.
Wij zullen in principe binnen een maand aan uw verzoek voldoen. Deze termijn kan echter worden verlengd om redenen die verband houden met de specifieke rechten van betrokkenen of de complexiteit van het verzoek. Als wij deze termijn verlengen, zullen wij u daarvan tijdig op de hoogte stellen.
Klacht indienen
Als u een klacht in wilt dienen over het gebruik van uw persoonsgegevens kunt u een e-mail sturen naar krijn@toppr.nl. Wij pakken elke klacht intern op en communiceren dit verder met u.
Als u vindt dat wij u niet op de juiste manier helpen, dan heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. Deze heet de Autoriteit Persoonsgegevens.
Contactgegevens
Toppr B.V.
Blankenstraat 364 B,
1018 SK Amsterdam
E-mailadres: krijn@toppr.nl
Telefoon: 0206161350